I feeeeeeel goooooood!!!

Hello everyone!!


(doet me gelijk denken aan een liedje wat A. & P. vaak zingen) Hier dan weer een blog van mij. Heb het veel te druk met genieten van mijn Spaanse leven hier, haha! Maak zoveel leuke, gekke, rare dingen mee dat ik uiteindelijk van gekheid niet meer weet waar ik moet beginnen.. Vandaag bijvoorbeeld ben ik 3 keer gestruikeld (een keer langs een groepje serieuze 40+ers, netjes gekleed en Gehan struikelt over een hekje, lig nu weer dubbel!!) één keer bijna en in een gat in de grond (kleintje) gestapt. De leerkracht Spaans leest voor een zoveelste keer een dictee zin voor, en ik krijg de schrik van mijn leven! \"Mañana tengo un examen?!\" Terwijl ik niet eens les heb op vrijdag.. * zucht *


Terug in de tijd. Op 29 januari was ik hier 3 maanden en was het feest, \'San Valero\'. Helaas was het weer slecht en heb ik niet veel meegekregen van de typische poppen met grote hoofden die achter je aan zouden rennen. Wel gezellig naar het grote plein geweest met de mama en meiden en een typisch gerechtje gegeten in een typisch barretje. Alleen het idee dat je vrij bent en lekker samen kunt zijn met het gezin vind ik al heerlijk!


Zaterdag 1 februari ben ik samen met Deborah, Julia & ZaĂŻa wezen bowlen. Gelukkig veel later dan gepland, eerder was het een kinderkippenhok, niet normaal! Ik ging dit keer best goed, maar helaas.. Er kan er maar Ă©Ă©n de winnaar zijn en dat was Julia! Congrats! Natuurlijk ook weer lekker gegeten (La Tagliatella) en een drankje gedronken in een heuze loungebar!


Het weekend er op hebben Jennifer, Julia & ik het Ibercaja Museum bekeken. Vond het persoonlijk niet heel erg interessant, maar toch leuk om het een keer gezien te hebben. We hebben ‘Loops’ ontdekt, een zaakje met heerlijke koffies en donuts, jammie! De zondag er na gingen Julia en ik nog ergens lunchen en zijn we per toeval een Colombiaanse toko tegen gekomen. Heerlijke pasteitjes en andere lekkernijen! Good to know!


Vanaf 20 februari had ik hooggeĂ«erd Hollands bezoek! Mijn lieve vriendin Tessa kwam gezellig Zaragoza bewonderen! Samen met A. & P. naar het hotel van Tessa geweest, dolle pret natuurlijk!! Ongelofelijk waar kinderen zich allemaal kunnen verstoppen! En hoeveel energie ze soms hebben. Ook gezellig kennis gemaakt met de mams hier en ’s avonds heerlijk gegeten @ Sakura met schattige serveerders, hĂš Tessa?Verder natuurlijk gegeten bij mijn favo restaurant, dit keer als eerste in de kelder, op het (dak)terras gezeten, het Pablo Gargallo museum bezocht (veel leuker/interessanter!), gezellig bij Tessa gelogeerd, op stap geweest en wezen shoppen @ Puerto Venecia! Ik vond het superrrrrr!


Zaterdag 22 februari was de tweeling jarig. 6 Jaar alweer en wat waren ze blij! Verkleed als Sneeuwwitje & Ariel, op hakjes namen ze vrolijk alle cadeautjes in ontvangst. Ik zeg met nadruk alle want mijn mama en Tessa hadden ook nog eens cadeautjes gegeven. En in de middag toen Tessa, de mama en ik aan het kletsen waren dacht de tweeling stilletjes wel mijn sneakers op te kunnen pimpen.. Inclusief stickers en smileys, ben blij dat het oude zijn!


Afgelopen weekend heb ik de familie van Deborah (uit Groningen, lekker dichtbij ook) mogen ontmoeten. Met z’n alleen naar mijn/ons favo restaurant (gosh het komt al drie keer voor in Ă©Ă©n blog!!) geweest en weer heerlijk gegeten. Gezellig gekletst ook dus heb me prima vermaakt. Vooral grappig dat je denkt te wachten op Ă©Ă©n van de broertjes die naar het toilet moest, en de rest van het gezin buiten staat te wachten omdat ze denken dat wij nog in gesprek zijn.. De zaterdagavond gezellig bij Julia gelogeerd omdat die het weekend alleen thuis was. Officieel was het Carnaval, maar daar hebben we weinig van meegekregen omdat het slecht weer was. Is dat ook iets typisch met feestdagen btw?


Gister was het ook een feestdag hier in Zaragoza, ‘Cinco Marzada’. Zoveel jaar geleden dat Napoleon vertrok en dat vieren de Spanjaarden zeker weten! MĂ©t mooi weer dit keer wel te verstaan. Onderstaand bericht heb ik op FaceBook geplaatst en dat zegt eigenlijk wel alles:


Imagine... A free day. Blue sky. Sunny weather. Palm Trees. A big park. Nice drinks. Friends around you. Laughing. Chilling. And suddenly you hear your Zumba crew and favo Zumba music. The next moment you are dancing with a lot of Zumba lovers and feeling so happy... Jup, that was my day!


Komend weekend staat ook weer vol met leuke plannen, maar dat vertel ik een volgende keer wel.


Met A. & P. gaat het super goed! Ze houden van me, en ik van hen. Mijn kamer hangt inmiddels vol met tekeningen, kunstwerkjes en love notes! Ook heb ik super lieve cadeautjes gekregen van de mama. Oorwarmers voor de koude winters in Holland en om mijn tijd in Spanje niet meer te vergeten! De mensen hier reageren zo extreem op een paar drupjes regen of een beetje kou. Daar kan geen Hollandse nuchterheid tegenop!


Verder gaat alles zijn gangetje eigenlijk wel. De Spaanse lessen gaan goed en begrijp ik steeds beter. De klasgenoten zijn en blijven loco! Nu het mooie weer begint merk je steeds meer van het ECHTE Spaanse leven. Super gezellig! Zwemmen op maandag en Zumba op vrijdag is ook nog prima te doen en leuk. (vecht wel nog elke keer met mijn badmuts, maar ja). Mijn mini vriendje Alberto zie ik bijna dagelijks. Wat een schatje is het toch.. “Holaaa Gigiiii!!”


Oooohw ja, bijna vergeten.. Onze gekke ‘vriend’ @ La Fabrica! Oudere man van in de 50/60 met al aardig wat wijntjes op. Hoort ons praten en probeert te raden waar we vandaan komen. Helaas, we komen niet uit Duitsland! Haaahaaaaaa, maar Nederland schijnt hem nog beter uit te komen!! Want daar dansen alle mensen zo (en hij doet een raar dansje voor met trompet gemompel en handen die van de zijkant naar boven gaan..) Nee, zo dansen echt niet alle Nederlanders!! En hij moest toch ook echt even melden dat volgens hem alle vrouwen in Nederland “Grande Tetaaaaaaaaas” hebben.. Lekker akward om daarnaast te zitten als Nederlandse vrouw, zucht. Gelukkig voelde ik me niet aangesproken :p


Lieve vrienden, bedacht voor het lezen en tot de volgende keer! AdioSssss!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active