Weer even een update!!

Hoi lieve vrienden!

sorry, het is al weer veel te lang geleden! De tijd vliegt en ik heb het zo naar mijn zin. bedenk me steeds dat ik weer een blog moet schrijven, maar het komt er dan nooit van. Even heel diep terug denken en de hoogtepunten beschrijven:


December:


De maand waarin ik (eindelijk) alleen kon gaan werken. Ik had al veel gezien en wist nu wel hoe ik het wilde aanpakken. En idnerdaad, met een vleugje Hollandse nuchterheid. Tuurlijk in het begin even wennen, maar uiteindelijk kwam het wel goed! Ook eindelijk begonnen met Zumba. Heerlijk om even een uurtje (of twee per week) te kunnen swingen en nergens meer aan te denken! En ook al moet ik er bijna een uur voor lopen (warming-up) prima!


Mijn eerste weekend alleen thuis (het gezin ging naar vrienden in de bergen) beviel eigenlijk wel goed. Leuke dingen gedaan met de meiden (Julia & Deborah) en eindelijk een andere Au Pair ontmoet die in Tafalla woont. Super gezellig!


Dan de Kerstvakantie, twee weken geen school voor de tweeling en geen werk voor mama. Heerlijk even tijd met elkaar doorbrengen en natuurlijk de feestdagen ervaren in España! Op Kerstavond hebben we heerlijk lang getafeld met gezinnetje hier, opa, oma en de zus van oma. Echt van alles gegeten en heel veel lol gehad. Opa schoof alle chocolade en turron (zoete lekkernij) naar mij toe en maakte steeds grapjes. Ook hebben we leuke foto\'s gemaakt, sweet memories! Die avond kwam lieve Papa Noëllangs en heeft zelfs cadeautjes onder mijn bed verstopt! En ik heb niets gemerkt :p \'s Ochtends gezellig cadeautjes uitgepakt en samen ontbeten. Ik heb eindelijk een goede MP3, dank u! Eind van de middag met dezelfde mensen geluncht. Vooral veel visgerechten en weer super lekker! Tweede Kerstdag wordt hier eigenlijk niet gevierd. Is meer bijkomen van alle drukte, haha. En Deborah kwam gezellig even langs. Die heeft het niet altijd gemakkelijk in haar hostgezin dus een beetje afleiding kon ze wel gebruiken. Volgens mij hebben vooral Ana & Paula daar goed voor gezorgd!

Laatste weekend van het jaar 2013 lekker uit eten geweest met Julia en lekker weekend gevierd. Detweeling was inmiddels met hun papa mee naar zijn familie. Super leuk voor hen, maar erg stil in huis. De maandag ben ik lekker alleen op pad gegaan. Ik moest en zou een Oud & Nieuw outfir scoren. Minst handigste dag natuurlijk want het was mega druk @ Gran Casa (winkelcentrum) Ik ben twee keer naar de H&M, twee keer naar de Mango, naar de Zara & Bersha geweest, meer dan 15 jurkjes gepast en kwam uiteindelijk thuis met een klein plasti zakje van een onbekend winkeltje. Bijna grappig dit, haha.


Met Oud & Nieuw hebben we \'s avonds weer lekker uitgebreid gegeten met opa, oma en de zus van oma. Gezellige en relaxte sfeer. Iets voor 00.00 5 bakjes klaargemaakt met ieder 12 driuven. Dé Spaanse traditie. Om 00.00 eet je op elke klokslag een druif en spreek je in gedachten een verlangen uit voor het nieuwe jaar. Dit viel nog niet mee. Druif nummer 11 viel op schoot en kon ik nog net op tijd opeten. Opa, oma en de zus gingen naar huis en Julia kwam gezellig hier nog even een drankje doen. Daarna wezen swingen in onze vaste club en er een gezellige nacht van gemaakt. Feliz año nuevo!


Januari:


En toen was het al januari! De tijd vliegt. En ik maak mijn eerste trip, naar tafalla. Alleen met de trein wat toch wel een beetje spannend was. Volgens mij was de treinmachinist niet helemaal wakker.. We reden een paar minuten, stopten en reden in tegenovergestelde richting verder. Zal wel goed zijn hoopte ik. Uiteindelijk veilig aangekomen in Tafalla. Een heel andere omgeving zeg! Het hostgezin van Miriam woont in een huis met 3 verdiepingen en hebben een super schattig zoontje van 4. Leuk om ook eens in ee ander gezin te kijken! We zijn uit eten geweest en hebben een drankje gedaan in een barretje. Verder heerlijk gewandeld met haar hond in de bergen en gezellig (bij)gekletst.


Zondag 5 janauri kreeg ik bezoek uit Nederland! Mijn mama kwam gezellig een paar dagen logeren. Na haar mega lange busrit (27 uren) was ze behoorlijk moe. Dat begrijp ik volkomen.. We zijn in het megareuzenrad geweest, naar de optocht van de 3 Koningen, uit eten geweest met Deborah, Julia & haar mama, naar de opa en oma hier geweest, naar Puerto Venecia geweest en nog even de stad in van Zaragoza zelf. Verder lekker gerelaxt en van de tijd samen genoten.


Op 11 januari werd er tegenover mijn huis een nieuw restaurant geopend. En wat verkopen ze vooral? SUSHI! Eindelijk hahaha! Heerlijk gegeten in kimono\'s en met gekke aventuren van een \'live\' kok. Beetje jammer dat mijn schaal met sushi niet kwam, maar uiteindelijk wel lekker gegeten en veel gelachen!


Op maandag 13 januari hebben Julia en ik ons ingeschreven @ Oscus voor Spaanse les. Ik kreeg een kinderboek voor mijn neus en moest maar even een zin voorlezen.. \"Muy bien!\" Level B1!\". Uuhm, oke.. Dat is het derde niveau! Toen mijn paspoort laten zien om de inschrijving te voltooien. Ik wist bijna zeker dat ik hem mee had, maar ik kon hem niet vinden. Mijn huis is dichtbij dus ik kon hem wel even ophalen, dacht ik zo. Ik gauw naar huis en Julia wachten met alle spullen. Thuis aangekomen lichte paniek, paspoort ligt hier niet! Julia bellen, shit, heb haar numer niet (dacht dat mijn telefoon ook op school lag). Dus ik bel met de vaste telefoon naar mijn eigen mobiel. Yes, hij gaat over! En ik kan hem hier horen.. Had dus wel mijn telefoon bij me. Toen Julia gebeld maar die nam niet op. Snel terug naar school en odnertussen Julia toch kunnen spreken. Zat mijn paspoort toch gewoon in mijn rugzak, maar dan in een klein vakje! Sukkel ben ik ook! Toen vroeg de vrouw achter de balie mij wat, wat ik echt niet begreep. En ik was nogal lacherig van de domme actie. Dus ik vroeg haar of ze dacht dat ik gek was. \"No, you are not crazy\" Hmm, okey.. Vanaf 14 januari begonnen met de Spaanse lessen. \'Muy dificil\', maar wel erg leerzaam en we boffen met de leerkracht. Erg geduldig en hij legt het meestal wel goed uit.


Tussendoor hebben we een keer een proefles Zumba van een andere leerkracht gevolgd in een super de luxe sportcomples. Erg mooi en leuk, maar wel wat duurder en voor die ene dag in de week eigenlijk niet het geld waard. We blijven dus lekker op ons eigen stekkie Zumba dansen!


Op zaterdag 18 januari met 15 andere Au Pairs, afkomstig van allerlei landen gezellig gegeten in mijn favo restaurant \'La Tagliatella\'! Beetje gedoe met het afrekenen (lees: verwarrend!) maar uiteindelijk erg gezellig gehad. Ook een kijkje genomen in een mega club \'SuperNova\' maar helaas net op de verkeerde avond.. Alleen maar \'house\', haha.


Zaterdag 25 januari was een beetje een Amerikaanse dag. Met de tweeling heerlijke cupcakes gemaakt. Was erg gezellig en lekker. \'s Avonds met Deborah, Julia, Jenny & Zaïa naar een nieuw Amerikaans restaurantje gegaan en daar gegeten. Grappig, je kon de muziek zelf instellen via een kleine jukebox. Kwamen we wel pas aan het eind achter, haha. Mega brownie als toetjes, jammie!


Gister een vrije dag voor iedereen in Zaragoza! Het was \'San Valero\'. Een dag dat ze vieren dat San Valero, een beschermheer in Zaragoza aankwam. Veel activiteiten voor kinderen en ze eten roscón, een soort cake met slagroom. Helaas hebben wij dat gister niet gegeten. Het wordt nu veel goedkoper aangeboden dus ik ga het straks nog proberen te kopen. Elena, de meiden en ik zijn naar de stad gelopen, hebben daar een drankje gedaan met een vriendin van haar en een super schattig dochtertje die mijn naam maar niet kon onthouden en heel graag wilde laten zien hoe goed ze al Engels kon. Sweet girl! Daarna naar Plaza de Pilar waar een aantal activiteiten waren voor de kids. Zelfs een suikerspin gekocht. Thuis lekker geluncht en úren gespeeld met de tweeling. Picknicken (ik was de vader), Ludo (mens-erger-je-niet) en getekend.


Ik merk en voel dat de band met de tweeling sterker en leuker wordt met de dag. Ze zijn gek op me, en ik op hen! Ze zeggen steeds \'I love you\' en ik word bedolven onder de knutselwerkjes, tekeningen en bloemetjes. Super lief! Ook hun Engels gaat met sprongen vooruit! Heb spontaan ondekt dat ze Zumba dansen ook erg leuk vinden, en dat doen we dus soms ook. En Nederlands oefenene vinden ze stiekem ook wel interessant. op weg naar school lopen, rennen, huppelen, zingen & dansen we en spellen spelletjes als \'veo veo\' (ik zie ik zie wat jij niet ziet) en een soort verstoppertje. Het duurt nog maanden, maar ik moet echt niet denken aan het moment dat ik afscheid moet nemen. Gaat zo moeilijk worden!!! :\'( Weet wel zeker dat we contact blijven houden en wie weet komen ze een keer naar Nederland. \"Alleen als mama ook mee gaat\" zegt Ana dan... Tuurlijk lieverd!


Verder hebben Julia en ik bedacht dat we echt veel meer dingen moeten gaan doen en ondernemen. Zaragoza is zo groot en heeft zoveel te bieden, maar we bezoeken vaak dezelfde plaatsen. We hebben vandaag wat dingen ingepland en gaan het met nog een paar meiden waar maken! Er is bijvoorbeeld een attractiepark en de meeste grote musea zijn gratis! De tijd goed gebruiken dus!


Verder komen een vriendin en mijn zusje mij nog vereren met een bezoekje, dus het gaat helemaal goed komen hier! Heb het erg naar mijn zin en geniet van elk moment!! Ben zo blij dat ik deze stap genomen heb... <3 Tot de volgende blog maar weer!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active