Eerste daagjes @ Zaragoza

Hola!


hier mijn eerste verhaal, live form Zaragoza. Wat een prachtige en enorme stad! Dinsdag middag ben ik aangekomen. Mijn reis zag er als volgt uit:


Mijn vriendinnetje Leyla heeft me samen met mijn mama en broertje gebracht naar Eindhoven Airport. Niet heel veel meegekregen van de reis want ik heb veel geslapen :p. Wel iets van een vage pompstation eigenaar, maar dat moet Leyla maar vertellen. Op Eindhoven Airport aangekomen begon mijn\'koffer drama\'. Ik had een paar kilo bagage te veel. Tsjah, wat moet je ook mee voor zo\'n 8 maanden?! Een paar dingen er uit gehaald, maar nog steeds teveel.. Dan maar bijbetalen. Afscheid genomen en het vliegtuig in. Mijn avontuur en tijdelijk nieuw leventje kon beginnen!


Van het vliegen zelf heb ik weinig vernomen. Na alle spanningen, stress en een nacht niet geslapen te hebben was ik toch wel erg moe. In Madrid aangekomen begon het \'koffer drama\' part II. Want... waar kon ik mijn koffer vinden? Aangezien ik eerst naar de w.c. ging heb ik niet gezien waar de rest heen liep. En omdat er toch duidelijk \'Eindhoven 6\' stond, ging ik naar bagage ruimte 6. Fout! Na ong. 20 min. stond ik ergens in een hal met allerlei bestemmingen, maar geen Eindhoven! Weer een stuk terug, allerlei mensen gevraagd, alle kanten van het vliegveld gezien, maar nog steeds geen koffer! Lichte paniek! Na een hele poos kwam ik bij de goede hal. Dikke deuren dicht! Iemand zei dat ik moet kloppen.. Oke, \'knock knock\'. Een beveiliger vertelde dat ik juist moest aanbellen. Uuhm.. De deur ging open en daar stond een streng kijkende senorita. En achter haar stond \'ie dan, mijn mega koffer! Helemaal alleen! Hahaha.


Toen de volgende struggle, waar vind ik de goede bushalte? Beginnende bij T2 en ik moest naar T4. Gelukkig een bus chauffeuse gevraagd want anders had ik nooit bedacht dat je met een bus van T2 naar T4 moest. En dan daar weer naar beneden moet, om uiteindelijk EINDELIJK in de goede bus te kunnen stappen naar mijn huidige woonplaats, Zaragoza. Een lange busreis van 3 uur en 45 min., maar met wat slapen, een pauze en gezellig kletsen met mijn buurmeisje kwam dat ook goed. En dan toch wel een beetje zenuwen.. Hoe zal de mama in het echt zijn? Staat ze er al? Ik kwam de bus uit en tot mijn opluchting zag ik daar de mama staan! Dikke knuffel en besos, een warm onthaal dus. Koffer pakken en gauw naar \'huis\'.


Het huis is een prachtig appartementencomplex. We wonen op 5 hoog met een prachtig uitzicht op Plaza del Europe. Twee badkamers (eentje met ligbad) en muziek in het plafond geinstalleerd. Mijn eigen kamer wachtte al op mij en mijn huissleutels werden al gauw overhandigd. Even lekker relaxen en kletsen met mams. Later de tweeling opgehaald wat zorgde voor heel veel lol, kusjes & knuffels. <3 Die dag vroeg op bed want ik was super moe!


Gister lekker uitgeslapen want ik ben nog even vrij. Relaxt ontbeten met GTST op mijn laptop en me klaar gemaakt. Afgesproken met Julia om de buurt te ontdekken en natuurlijk haar te leren kennen. Aangezien ik niet zo van liften houd pak ik alleen lekker de trap. Wat minder \'lekker\' is, is dat het helemaal beneden erg donker is in het trappengat. En aangezien ik snel wilde ontdekte ik te laat dat ik een traptrede miste.. Boink, zit je dan onder aan de trap!

\"Embarassed\"
De stad is prachtig & met 22C op een terrasje zitten is zeker geen straf. Daarna Palillo\'s gegeten @ Lizarran, jammie. Veel gewandeld en gekletst, dit wordt wel wat!


Thuis aangekom trof ik de mama aan. We hebben de meiden opgehaald en zijn doorgegaan naar zwemles. Wat een slimmerds zijn de Spanjaarden toch. Wanneer de kleintjes (al vanaf 3 jaar) zwemles hebben kunnen de ouders daarnaast in een groot wedstrijd bad baantjes zwemmen! Relaxt! Ga kijken of ik dat vanaf volgende week ook kan doen. In ieder geval al een beetje sport. De mama liet me ook een typische Spaanse casanova zien. Moest er wel om lachen. Hij dacht dat hij alles was en alle mama\'s smolten zowaar. Jak! Daarna naar huis, chillen en eten. De meiden hun cadeaus gegeven waar ze erg blij mee waren! De mama heeft ze verteld dat ze mijn Spaanse \'professors\' zijn,. Dat nemen ze heel serieus! Pakt eentje mijn gezicht vast, zegt een woord, ik moet he nazeggen en als het niet goed klinkt kijkt ze mee heel serieus aan en zegt het nog eens! \'s Avonds ook de vriend van de mama ontmoet. Lijkt me een erg lieve man. Plus hij spreekt goed Engels. Toch iets makkelijker.


Vandaag ook weer een relax dagje. Uitgeslapen, ontbeten met GTST

\"Wink\"
mijn kamer verandert in een heuze Gehan kamer en tijd besteed aan deze blog. Het is Halloween en vanaaf gaan we als 4 heksen over straat. Mijn punthoed ligt al klaar, gna gna gna. Ik houd jullie op de hoogte van mijn avonturen & blunders! Besos!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active