Wisseling van wacht, vakantie naar Nederland & Sevilla

Hoi allemaal!



Het heeft even geduurd, maar er is dan ook van alles gebeurd waardoor ik niet eerder een blog heb geschreven. Lo siento, maar ik maak het goed met jullie!


Als allereerst heeft mijn oproep op FaceBook natuurlijk vragen opgeroepen. Waarom is Gehan op zoek naar een ander Au Pair gezin? Ze zit toch in een leuk gezin? Ze heeft het toch naar haar zin? Que pasa?! Wel, soms gebeuren er dingen met een reden, zonder dat je het zelf helemaal begrijpt. Er zijn wat dingetjes gebeurd en uiteindelijk was het voor de mama en mijzelf beter om te stoppen met werken in dat gezin. Zonder ruzie en gedoe en ze heeft me goed aan een ander gezin geholpen. Erg fijn!


Ik ben nu twee weken woonachtig in een nieuw gezin. Eigenlijk in dezelfde buurt als het vorige gezin, dus daarin verandert er weinig. Het gezin bestaat uit een vader en moeder met twee geadopteerde dochters uit Ethiopië. Een Multi culturele familie dus, leuk! De meiden zijn 4 en 6 en vooral die van 4 heeft ein-de-loze energie. Het is een schatje en tegelijkertijd een boeffie. Natuurlijk heeft het tijd nodig om elkaar te leren kennen. Want, zoals het nu ’s ochtends gaat, is niet echt een pretje. Ze is dan erg verdrietig en wil alleen door papa naar school gebracht worden. Terwijl we ’s middags gek dansen thuis, een olifantengevecht houden, elkaar kietelen en ga zo maar door. Dus het is niet zo dat ze het niet leuk vindt met mij, alleen nog even wennen, denk/hoop ik.


Zoals het nu staat blijf ik tot begin juli en ga ik daarna met een vriendin op vakantie naar Barcelona. Heerlijk & nu al zin in. Daarna samen terug naar Nederland, en dan… Geen idee! Weet alleen dat ik per 1 augustus weer terug kan in mijn eigen huisje en voor de rest is alles een big surprise! We will see…


Tot grote verbazing en verrassing van mijn lieve vriendin Elaine was ik in april twee weken op vakantie in Nederland. Zo’n beetje iedereen wist het, behalve Elaine. En waarom Elaine niet? Omdat ik haar wilde verrassen op een van de mooiste dagen van haar leven, haar trouwerij. En volgens mij is het que verrassing goed gelukt! Tranen van blijdschap, haha. Ik vond het heel bijzonder om bij zo’n mooie dag aanwezig te kunnen en mogen zijn! Muchas gracias!


Verder erg genoten van de vakantie in Nederland. Gezellig gelogeerd bij mijn lieve vrienden in Eindhoven, mijn lieve vriendin en haar dochter gezien nog voordat zij voor een half jaar vertrokken, mijn lieve oma een paar keer bezocht, de mamaclub gezien (ik ben als enige een niet-mama, maar misschien telt Au Pair wel mee, hihi), lekker wezen stadten met mams, Pasen gevierd, spelletjes gespeeld met Tessa, naar de Attia’s geweest, mijn vriendinnen + kindjes van de opleiding gezien en lekker samen gegeten, het grote jaren 90 feest gevierd met Leyla en natuurlijk Koningsdag gevierd. Volgens mij heb ik niets gemist. Lieve vrienden en familie, tot over 2 maanden!


Intussen weer terug in Zaragoza al weer van alles gedaan en meegemaakt. Gewoon weer naar Spaanse & Engelse les geweest en lekker wezen swingen @ Zumba in een vernieuwd gebouw. Ik heb een fiets te leen van een vriendin van de familie waar ik gebruik van maak. Heerlijk! Met de familie ben ik ook al overal en nergens heen geweest. Voor een ‘vermut’ naar de stad geweest, een dorpje bezocht en daar gegeten met vrienden van ze, naar een keramiek museum geweest en zelf van klei een ster gemaakt, bij vrienden thuis gegeten die echt een prach-tig huis hebben! Ik heb me voorgenomen dat ik de komende 30 jaar ga werken en sparen om zo iets te kunnen realiseren, wauw! Ook maken ze vaak reizen door de woestijn in Marokko en hebben ze veel Marokkaanse spulletjes in huis. Leuk om te zien! Daar ook weer heerlijk gegeten en genoten van zelfgemaakte sangria met Marokkaanse kaneel, jammie! Ook in de eerste week al de familie van beide ouders ontmoet en met de familie van de mama heerlijk gegeten in een restaurant omdat het Moederdag was. Dit vieren ze een week eerder dan bij ons in Nederland.


Op donderdag 1 mei gezellig naar HET favoriete restaurant geweest om te vieren dat Deborah bijna jarig was. Natuurlijk weer heerlijk gegeten met een groepje en gezellig gekletst in het Nederlands/Duits/Engels/Spaans, hoe bizar! Iets voor twaalven werd er een speciaal dessert gebracht voor de jarige jet en hebben we gezongen. Ik hoop dat je het gezellig vond, chica!


Afgelopen weekend was ook erg bijzonder. Julia en ik zijn afgereisd naar het zonnige Sevilla. Met de trein en overstap in Madrid kwamen we vrijdag middag aan. Naar onze slaapplek gegaan, spullen gedropt en even opgefrist, en toen op pad. Eens per jaar wordt er in Sevilla de Feria gevierd. Dit is een mega groot terrein met allemaal opgebouwde casetas van families. Duizenden lichtjes en lampionnetjes voor in de avond en om er in te komen loop je door een magische poort, helemaal verlicht. Na wat rondgelopen te hebben kregen we toch wel trek en dorst en alsof het zo moest zijn kwamen wij uit bij een caseta waar een man werkt die vanaf zijn geboorte tot zijn 16e in Rotterdam heeft gewoond! Veel makkelijke praten en de nodige uitleg gehad. Je kunt namelijk niet zomaar een caseta binnen stappen. Het zijn voornamelijk families die er in verblijven. Gelukkig was dit een ‘openbare’ en hebben we een heerlijke spinazie schotel gegeten met natuurlijk Sangria. We zaten en keken onze ogen uit. Het leek wel een sprookje, zo mooi! Vrouwen in prachtige, typische jurken, kinderen ook netjes aangekleed, koetsen met paarden die voorbij hobbelen, overal dansende en vrolijke mensen, muziek, lekker eten… Wat wil een mens nog meer? Daarna nog heerlijke sushi gegeten, jammie! En typisch van Sevilla, not..


De zaterdag op tijd opgestaan en de stad zelf bezocht. We hebben ergens ontbeten (duurde echt een eeuwigheid, wat een flapdrollen die kerels :p) en zijn langs wat marktkraampjes gelopen. We hebben een grote kathedraal van buiten en binnen gezien, zijn naar de buurt Santa Cruz geweest en hebben het prachtige Plaza de España bezocht. Adembenemend. Als ik óóit ga trouwen dan mag je op de uitnodiging deze locatie verwachten, haha. Met een grote fontein in het midden waar we de nodige afkoeling vonden. De temperaturen lagen tussen de 32 -39C!! We hebben een schattig en typisch kookschort gekocht en ik nog een karafje voor wijn. Ben er blij mee! In Santa Cruz zochten we een tapasbar die aangeraden werd. We werden van hot naar her gestuurd, waren moe en hadden het ontzettend warm en op een gegeven moment waren we er klaar mee! We ploften neer op het eerste terras en hebben heerlijke tapas gegeten en het typische drankje ‘rebujito’ geproefd. Daarna lopen we verder en wat zien we gelijk aan de linkerkant? Juist ja, het aangeraden terras wat we maar niet konden vinden. Grr! Daarna lekker terug gegaan en een ongeplande siësta geslapen, gosh wat waren we moe. Rond 22.30 weer opgestaan, klaargemaakt en terug naar de Feria. Pfff, wat een gedoe!! Heen en weer gelopen, zonder echt te weten welke richting we op moesten en wel 20 bussen voor onze neus voorbij zien gaan. Uiteindelijk kwamen we een man tegen die er ook heen ging en vonden we ein-de-lijk de goede bus tegen. Helaas minder lekker gegeten deze avond, maar we weten inmiddels wel dat het altijd een verassing is @ España, wat je nu weer voorgeschoteld krijgt. Bijvoorbeeld een zakje chips wanneer je leest ‘patatas fritas’ of een broodje ‘mixta’ en er dan brokken kaas op liggen met op een stokje een olijf. Wat een mix.. Afijn, een gezellige avond gehad daar op het grote terrein, veel dansende mensen gezien en de sfeer geproefd, que bueno! Ernaast was een groot terrein met kermis en ook daar hebben we genoten. Al hoewel, vooral gegild! Eerst in een spookhuis waar levende mensen met maskers als Chucky en Scary Movie in zaten. Natuurlijk heel leuk om twee meiden nog meer de stuipen op het lijf te jagen, pfff. Op een gegeven moment moest ik lachen en gillen tegelijk, zo gek was. Daarna zijn we in een soort van mega schommel geweest die erg hoog ging. Weer gillen, off course. De kermis en het feest zelf gaan de hele nacht door (!!) Dus wij zaten om 03.30 in die mega schommel, can you imagine?! Uiteindelijk met een paar bussen en taxi weer terug en maar liefst 30 minuten geslapen. Toen opgestaan, uitgecheckt en met de trein terug naar Zaragoza. Het weekend was voorbij, jammer! Aparte oude vrouw naast mij in de trein, maar ik heb eigenlijk alleen maar geslapen.


Verder gaat het eigenlijk wel goed. Nog wat plannen voor uitjes want de tijd vliegt! Komende weekend met Deborah en Anni naar Madrid, want de big Apple moet je natuurlijk gezien hebben. Ben heel benieuwd! Ik heb nu 5 keer het vliegveld gezien en 1 keer het trein station, verder kwam ik niet.


Trouwens ook wel grappig om te vertellen.. Toen ik weer terug ging naar Zaragoza moest ik een paar uur (!) wachten op het vliegveld in Madrid. Op een gegeven moment had ik een grote kop koffie gehaald om wakker te blijven en zat ik aan een tafeltje, wat weg te dromen. Ineens stonden er wat mensen bij elkaar en zag ik een meisje in voetbalshirt. Ik zag een man met een grote camera en het werd drukker. Ineens liepen er een aantal mannen in pak en daarbij een man met een grote sporttas en op sportschoenen. Nog steeds ging er geen lampje branden in mijn slaperige kop. Het meisje springt met de een na de andere man op de foto en een andere man schreeuwt: ‘Campiones!!’ Pas toen ze al bijna het gebouw uitliepen bedacht ik me dat het wel iets met voetbal te maken zou kunnen hebben.. Later kwam ik er achter dat dat inderdaad zo was, het was het voetbalteam Atletico Madrid. Nou, heb ik die ook eens gezien, hahahaha.


Mensen, de blog is alweer een paar meter lang. Ik upload nog wat foto’s, want die zeggen vaak meer dan 1000 woorden (ik heb al bijna 2000 woorden zie ik, maar toch)


Hasta luego!


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active